Logopedas teikia pagalbą vaikams, kuriems nustatytas kalbos ir kalbėjimo sutrikimas. Kalbos ir kalbėjimo sutrikimai gali būti labai įvairūs – paprastas šveplavimas (netaisyklingas garsų s, z, c, š, ž, č, k, g, r, f, v tarimas), fonologinis kalbos sutrikimas, mikčiojimas ar sudėtingi kalbos neišsivystymo atvejai.
Logopedo pagalba vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, teikiama 2-3 kartus per savaitę. Vaikai, turintys didesnių specialiųjų ugdymosi poreikių, susijusių ne tik su kalbos ir komunikacijos sutrikimais yra ugdomi specialiosios paskirties grupėse, kuriose logopedo korekcinė pagalba teikiama nemažiau kaip 4 kartus per savaitę.
Logopedas veda individualias ir pogrupines pratybas, kurių metu:
- Moko taisyklingai tarti gimtosios kalbos garsus;
- Lavina fonetinę klausą ir formuoja garsinės analizės-sintezės įgūdžius;
- Turtina pasyvųjį ir aktyvųjį žodyną;
- Ugdo rišliąją kalbą;
- Lavina smulkiąją motoriką, regimuosius, erdvės ir laiko suvokimus.
Logopedas taip pat:
- Atlieka pirminį vaiko kalbinių gebėjimų vertinimą (tarties, žodyno, gramatinės sandaros, rišliosios kalbos, girdimojo suvokimo), nustato vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius.
- Sudaro individualų švietimo pagalbos planą. Fiksuoja vaikų pasiekimus dukart per metus.
- Bendradarbiauja su grupių auklėtojomis, kitais įstaigos specialistais, užtiktina švietimo pagalbos tęstinumą.
- Inicijuoja, organizuoja ir aktyviai dalyvauja lopšelio-darželio ugdomosiose veiklose. Padeda užtikrinti įtraukiojo ugdymo idėjos įgyvendinimą lopšelyje-darželyje.
- Konsultuoja ugdytinių tėvus, teikia rekomendacijas.
