Įdomiausi įvykiai

Laboratorija. Bandyti-atrasti-eksperimentuoti

Kauno lopšelio-darželio laboratorijoje vaikai aktyviai dalyvauja įvairiose bandymų, atradimų ir eksperimentų veiklose, kurias organizuoja mokytojos Mingailė ir Kristina.

Laboratorija veikia pagal sudarytą tvarkaraštį, joje mažomis grupelėsmis apsilanko visų grupių vaikai.

Laboratorijoje ugdytiniai susipažįsta su naujomis priemonėmis, jas išbando atlikdami įvairius eksperimentus ir bandymus, išbando naujus žaidimus, tobulina aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, sakytinės kalbos ir kitus gebėjimus. Patiria daugybę gerų emocijų, juoko ir džiaugsmo. Dalinamės organizuotomis veiklomis ir vaikų emocijomis.

 

Tautinėms šventėms paminėti vaikai atliko eksperimentą „Ledinė trispalvė“, aiškinosi, kaip vanduo pavirsta ledu, vėliau stebėjo, kaip ledas tirpsta ir virsta vandeniu, matė kaip maišosi tirpstančio ledo spalvos. Ugdytiniai įtvirtino Lietuvos vėliavos spalvas, taip pat suprasto, kad esant dideliam šalčiui vanduo virsta ledu, o temperatūrai kylant (esant kambario temperatūrai), ledas grįžta į pradinę savo būseną, vėl tampa skystas.

 

Eksperimentas “Spalvoti lietaus debesėliai” – lašindami spalvotą vandenį vaikai stebėjo, kaip debesėlis (skutimosi putos) prikaupė daug vandens ir pradėjo lyti, lietaus lašeliai stiklinėje atrodė įspūdingai. Šis procesas ugdytiniams sukėlė didžiausias emocijas. Šio eksperimento metu vaikai suprato kaip atsiranda lietaus lašeliai.

Vaikai atliko eksperimentą „Stebuklingas vanduo“ naudodami vienkartinį rankšluostinį popierių, flomasterius ir vonelę vandens. Ant vieno popieriaus lapelio nupiešė trispalvę ant jo uždėjo švarų popieriaus lapelį ir įmetė į vandenį. Vandenyje išryškėjo apatinio popieriaus lapelio piešinys.

Su „Girinukų“ grupės ugdytiniais  atlikome eksperimentą „Lavos lempa“ į aukštą stiklinį indą įpylėme aliejaus, vandens, vaikai įlašino skystų maistinių dažų ir įmetė putojančią tabletę. Buvo daug džiaugsmo ir nuostabos kai spalvoti vandens burbuliukai ėmė judėti.

Šis eksperimentas „Sūrios snaigės“ labai vaikams patiko, nes tai buvo kažkas naujo ir nepatirto. Ugdytiniai naudodami PVA klijus „nupiešė“ snaiges, ant piešinio bėrė smulkią druską, vėliau druskos piešinį nudažė su akvareliniais dažais. Vaizdas atrodė įspūdingai, nes snaigės kristalizavosi, atrodė tarsi tikros.

Pagaliukai + plastilinas = smagus! Tai kruopštus užsiėmimas vaikams. Iš plastilino vaikai formavo rutuliukus (kuo jie didesni, tuo tvirčiau laikosi pastatyta forma), dar naudojom įvairių ilgių pagaliukus.  Šios dvi priemonės vaikams buvo puiki statybinė medžiaga kurti įvairias geometrines figūras.

Organizuotoje veikloje „Netradiciniai muzikos instrumentai“ susipažinome su gamtoje rastomis medžiagomis, įsiminėme jų pavadinimus, aptarėme kur juos galime rasti. Vėliau vaikai visaip eksperimentavo, bandydami išgauti įvairius garsus, bandė sujungti gamtines medžiagas ir sukurti netradicinius muzikos instrumentus.

Edukacinės Bitutės robotai (Bee-bot)  – vyresniesiems vaikams ypač patinka . Šis spalvingas, lengvai valdomas ir draugiškas mažasis robotukas yra puiki priemonė mokytis iššifravimo bei problemų sprendimo, programavimo pradmenų. Šių robotukų pagalba vaikai tikslina orientaciją erdvėje, lengviau ir greičiau suvokia savokas kairė-dešinė, pirmyn-atgal, tiesiai-apsisukti. Taip pat ugdo skaičiavimo įgūdžius. Vaikams ši veikla suteikia labai gerų emocijų, vyresnieji visada nori su jomis dirbti.

Patys mažiausi lopšelio-darželio vaikai tai pat turi galimybę atlikti įvairius eksperimentus, pritaikius juos pagal vaikų gebėjimus ir amžių, su didele mokytojų priežiūra ir pagalba. Jie atliko eksperimentą su soda ir nudažytu maistiniais dažais actu. Vaikai lašindami su pipete dažytą actą, stebėjo kaip užlašinus jis putoja. Mažiesiems ši veikla sukėlė nuostabą.

Vaikai išbandė eksperimentą „Linksmasis balionas“.  Pripylėme į balioną sodos (apie 2 š.) Į plastikinį butelį įpylėme acto apie 100 ml. Užmovėme balioną ant butelio ir jį prilaikydami supylėme sodą į butelį. Kas atsitiko? Actas pradėjo burbuliuoti. Tai reiškia, kad actas ir soda susijungė. Balionas išsipūtė. Vaikams šis eksperimentas labai patiko.

 

Vaikai susipažino su vėžliuku  Blanco. Vaikai laboratorijoje ne tik atlieka įvairius eksperimentus/ bandymus, bet mokytojos stengiasi ir nustebinti. Vaikai apžiūrėjo vėžliuką su padidinimo stiklais  stebėjo jo gražius šarvus. Diskutavome, apie išvaizdą, kokius dar gyvūnus žino kurie turi  namelį. Turėjo galimybę palaikyti.

„Magneto galia“ . Vaikai susipažino su magneto  galia. Ši pažintis plėtojo pažinimo džiaugsmą, žinias apie jo savybes, lavino mąstymą, smulkiąją motoriką, plėtė vaikų žodyną. Išsiaiškinome kaip  magnetas traukia metalą per įvairias medžiagas. Šiam tyrimui reikėjo: popieriaus lapo, sąvaržėlių, folijos, kartono, audinio, stalviršio. Ir įsitikinome, kad stiprus magnetas net ir per stalviršį traukia metalus. Taip pat vaikams buvo pasiūlyta atlikti aplinkos tyrinėjimą su magnetu:  artimiausioje aplinkoje vaikai turėjo surasti  kuo daugiau daiktų, prie kurių prisitraukia magnetas. Atliekant šiuos bandymus, vaikai suprato, kad magnetas prisitraukia tik prie metalinių erdvės daiktų. 

 

Džiaugiamės, kad turime galimybę pasiūlyti vaikams kitokį ugdymą, atnaujintoje, eksperimentuoti pritaikytoje aplinkoje, pripildytoje naujomis šiuolaikiškomis priemonėmis, kurias kūrybiškai ir onovatyviai geba panaudoti ne ką mažiau už vaikus smalsesnės pedagogės.