Birželio mėnesį direktorė Jūratė Stakeliūnienė dalyvavo stažuotėje „Specialiųjų poreikių mokiniai/ specialusis ugdymas: Europinio konteksto praktikos ir strategijos“ Italijoje, Soverato miestelyje. Stažuotė finansuojama Nacionalinės švietimo agentūros, įgyvendinant projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“. Kursų metu pateikta Italijos patirtis įtraukiojo ugdymo srityje, jie įtraukųjį ugdymą taiko jau apie 50 metų. Įgyta patirtis, į kokį vaiko elgesį ir kada atkreipti dėmesį, atpažinti ypatingus vaiko poreikius, suteikti pagalbą. Vienas iš svarbiausių mokymų aspektų buvo požiūrio keitimas, kad „specialieji poreikiai“ – tai ne diagnozė, bet mūsų visų gebėjimas klausytis, priimti ir patikėti, kad kiekvienas vaikas nori ir gali mokytis, kad įtraukusis ugdymas turi eiti kartu su vertybėmis grįstu ugdymu. Buvo sudaryta galimybė apsilankyti darželyje Italijoje, praktiškai pažinti ugdymo proceso ypatumus, skirtumus, kurių vis dėlto yra daug. Atliekant praktines veiklas, diskutuojant su lektoriumi bei kolegomis iš Kauno bei Latvijos ir Vokietijos praplėstos žinios bei suvokimas, kaip taikyti UDM (universalaus dizaino mokymuisi) principus ugdymo procese, atliepiant skirtingus vaikų poreikius, gebėjimus, mokymosi būdus. Kursų organizatoriai taip pat supažindino su pietų Italijos istorija, kultūra, senaisiais Viduramžių miesteliais, kultūrinėmis vertybėmis ir likimu.




