Lapkričio 23-30 dienomis direktoriaus pavaduotoja ugdymui, specialioji pedagogė Almeda Kmieliauskaitė dalyvavo profesinių kompetencijų tobulinimo stažuotėje Ispanijos karalystėje “Leadership and Management in educational establishments” finansuojamoje pagal Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!” laimėtą paraišką.
Dalyvavimas stažuotėje buvo vertinga ir įkvepianti patirtis, padedanti siekti užsibrėžtų įstaigos tikslų. Mokymai suteikė gilų teorinį pagrindą, apimantį įvairias lyderystės teorijas ir modelius, tokius kaip transformacinė ir transakcinė lyderystė, emocinis intelektas ir komandinė dinamika. Šios žinios, aiškiai ir išsamiai pristatytos, leido geriau suprasti lyderystės principus ir jų taikymą praktikoje. Lektorė, Angela Winstanley, turinti didelę patirtį lyderystės srityje, gebėjo ne tik teoriškai, bet ir praktiškai, remiantis asmenine patirtimi, pasidalinti pavyzdžiais. Jos gebėjimas prisitaikyti prie dalyvių poreikių ir atsakyti į klausimus padėjo sukurti erdvę aktyvioms diskusijoms ir žinių gilinimui. Grupės atmosfera buvo pozityvi ir skatinanti bendradarbiavimą. Mokymų dalyviai, iš įvairių Europos šalių, turintys skirtingas darbo patirtis, buvo skatinami dalintis savo įžvalgomis, tai leido užmegzti vertingus ryšius ir sužinoti naujų požiūrių i vadovavimą.
Įgytos kompetencijos, tokios kaip efektyvus komunikavimas, komandos valdymas ir konfliktų sprendimas, padeda siekti įstaigos tikslų. Supratimas apie lyderystės stilius ir jų pritaikymą įvairiose situacijose leidžia atliepti komandos poreikius, skatinti motyvaciją ir užtikrinti, kad visi komandos nariai jaustųsi įtraukti ir vertinami. Stažuotės metu įgytos žinios ir praktika apie užduočių delegavimą ir laiko valdymą leido sėkmingai pasiruošti ikimokyklinio ugdymo programos atnaujinimui.
Džiugu, kad stažuotės metu įgytos ir plėtotos kompetencijos apėmė visas keturias pedagogų kompetencijų sritis: emocinės-motyvacinės, veikimo srities kartu, kognityvinės profesinės elgsenos.